חדשות
ואירועים

ראיון עם דין לופו

דין לופו 36, אמא ליובל ורון ואישה ליעל, כבר 13 שנים חלק מקבוצת כהנא. היא מספרת לנו על הדרך שעשתה בקבוצה ועל האתגרים, הריגושים והחוויות שבעבודתה כסמנכ”לית שיווק וקשרי אדריכלים בחטיבת הבית החכם.

תתארי לנו את הדרך שעשית בקבוצה, מצעדייך הראשונים ועד לתפקידך הנוכחי בכהנא?
לפני 13 שנים השתתפתי במרכז הערכה לעבודה בכהנא בתור אשת מכירות. והאמת, שבכלל לא עברתי אותו. רועי כהנא, הבעלים של החברה טען שאני עוד ילדה. כשנה אחרי אותו מרכז ההערכה רועי פנה אליי ואמר לי שיש לו תפקיד “נבנה” עבורי והתחלתי בניהול משרד באולם תצוגה שלנו בהרצליה פיתוח. חצי שנה אחרי נהייתי העוזרת האישית של רועי, ( חמש שנים) משם חופשת לידה, חזרתי להיות אשת מכירות בחטיבת הבית חכם ומשם המשכתי לתפקיד הנוכחי בתור מנהלת השיווק וקשרי האדריכלים בחטיבת של הבית החכם…..עברתי לא מעט.

מה תהליך העבודה שלך מול האדריכלים שפונים לכהנא?
כמנהלת שיווק במחלקת הבית החכם אני אחלק את התפקיד שלי לשני חלקים, הראשון והחשוב הוא להגדיל את המודעות והביקוש לחטיבת הבית החכם ולדאוג שספקי העבודה שלי יקבלו את היחס הכי נעים, השירות המושלם, התאמת המוצרים וכמובן התאמה של איש המכירות ללקוח. כחלק מהתפקיד אני נפגשת עם אדריכלים, מפקחי בנייה, קבלנים גדולים וגם יועצי חשמל ומנהלת מולם קשר יום-יומי שנבנה על בסיס שירות, התאמה ומקצועיות. בין היתר בהמון מהמקרים נרקמת חברות, מה שהופך את העבודה שלנו יחד לנעימה, מבינה וקלה יותר.

החלק השני של התפקיד הוא העבודה מול אדריכלים שמעצבים פרויקטים שכל פרט ופרט בבית הוא חשוב מרמת המפסק, השקע והרמקול ועד הרמה הטכנולוגית שממציאה את עצמה מחדש כל הזמן. בחלק מהתפקיד שלי הוא לדאוג שנהיה תמיד צעד אחד לפני כולם, גם ברמה העיצובית והחדשנית וגם ברמה הטכנולוגית. יכולה לרמוז פה ששנת 2021 הולכת להיות מאוד מפתיעה ברמה העיצובית, ויש למה לחכות.

מה האתגר הכי גדול שהיה לך?
האתגר הכי קשה שהתמודדתי איתו היה תקופת הקורונה ללא ספק, תקופת הקורונה חסמה בפניי את העבודה עם חו”ל ולכן כל התקשורת של הבאת מוצרים חדשים ותערוכות נחסמה. היה לנו מאוד קשה להתחדש ולהמציא את עצמנו עבור ספקי העבודה במוצרים וטכנולוגיות. מה גם שהקורונה לקחה לי את הכלי שאני הכי טובה בו, התקשורת האישית למול האנשים, המפגשים היו מסובכים וכמעט בלתי אפשריים. ובתקשורת וירטואלית קשה לייצר את אותה התחושה. לכן האתגר הכי גדול כמנהלת שיווק של הבית החכם היה בעצם מהות התפקידים שלי, שידעתי בכל השנים לנהל אותם בדרך מסויימת ובתקופה הזאת נאלצתי להמציא את עצמי מחדש ולחכות בסבלנות לרגע שאחרי. יכולה לומר שניצלנו את התקופה לחדש ולהתחדש. אולם התצוגה המחודש שלנו הולך להיות מטורף ומגוון בקו המוצרים וחווית הלקוח. לשמחתי, היה לי רגע לשבת ולתכנן כמה רעיונות ייחודיים לשנת 2021.

איך את ניגשת לעבודה עם לקוח\פרוייקט חדש?
מה הדברים הכי חשובים שבהם יש להתמקד? הדבר הכי חשוב מבחינתנו הוא קודם כל בירור הצרכים ותיאום הציפיות. אנחנו דואגים להתאים את איש המכירות ללקוח זה מאוד חשוב לחיבור ולדיוק של הפרויקט.
מעבר לכך שטכנית, הכל צריך להיות מדויק בבית החכם. הכנת התוכניות צריכה להיות בשיתוף פעולה מלא בין האדריכל, הלקוח, והמפקח. חשוב ליצור סינרגיה מושלמת. חשובה הבנת הצרכים, עמידה בזמנים והעברה לשטח בצורה נכונה על מנת להגשים את המטרות והחלומות של האדריכל ללקוח. המטרה היא לשלב בין החלום לבין הפרקטיקה בצורה הטובה ביותר, ולהתאים את סוגי המפסקים שאנחנו כל הזמן דואגים לחדש, להתאים ולייצר פתרונות נכונים עבור האדריכלים לפי דרישה מדויקת וספציפית של כל בעל מקצוע שעובד מולנו.

האם יש לך גישה מסוימת כשזה מגיע לתכנון ועיצוב? מה הקווים המנחים אותך בעבודה עם אדריכלים ומעצבי פנים?
כן, היום העולם כל הזמן משתנה. אם לפני כמה שנים הלהיט היה למצוא פתרונות נקיים ולבנים, ואז עברנו לגוונים יותר של ברונזה ומוברשים, היום חזרנו למינימליזם ו-ווינטג’. השוק שלנו כל הזמן משתנה ברמת העיצוב ואנחנו כל הזמן מתאימים את המוצרים שלנו למה שקורה באותו הזמן בשוק. כל אדריכל מעצב בסגנון שונה, והמטרה היא להציע ליין עצום של מפסקים, רמקולים ודוגמאות שנוכל להתאים את עצמנו לכל אופי של אדריכל או מעצב משמגיע לכהנא.

מה מייחד לדעתך את קבוצת כהנא בעבודה מול אדריכלים ומעצבים?
שני דברים משמעותיים היוצרים חווית לקוח ברמה אחרת. ראשית, מגוון המערכות שחברת כהנא דואגת לפתח בכל רגע נתון, עוזרת לנו להתאים את עצמנו למגוון רחב מאוד של מעצבים ואדריכלים. גם ברמת העיצוב וגם ברמת הטכנולוגיה. בית חכם הוא סטנדרט בנייה היום, זה כבר לא לעשירים בלבד ויש לנו את היכולת להתאים את עצמנו לפי סוג הלקוח והדרישה של האדריכל.

הדבר השני הוא העבודה למול האדריכל, המפקח, היועץ והקבלן, הסינרגיה בין כולם צריכה להיות מדויקת, המפגש עם הלקוח בירור הצרכים הנכון ולגרום לו להבין את החלום שאנחנו הולכים להגשים לו בדרך כמה שיותר מוחשית, לאחר מכן להתאים את הצורך של הלקוח למול דרישות האדריכל ולהעביר את זה לשטח ברמה המקצועית והביצועית.

ולסיום, מה השאיפה המקצועית שלך לשנה הקרובה?
אני בונה קונספט אירוח ללקוחות ואדריכלים שהאמת שקצת קשה לי לפרט עליו כאן, אבל יכולה לרמוז שהוא הולך להיות אחר לגמרי מכל מה שהכרנו. מוחשי יותר, ברור יותר ומדויק יותר.