חדשות
ואירועים

ראיון עם יוסי אדרי - כוכב הסאונד של ההפקות הגדולות ביותר בישראל והרכש החדש לחטיבת הפרו-סאונד של קבוצת כהנא

הכירו את יוסי אדרי (43). אדרי הוא איש הסאונד הבולט והמקצועי ביותר בשוק המקומי ומי שחתום על עיצוב וניהול הסאונד באירוויזיון, פסטיגל, כוכב נולד, הכוכב הבא ועוד עשרות פסטיבלים והפקות ענק. כשפרץ משבר הקורונה ופגע קשות בתעשיית הבידור – מצא עצמו אדרי בצומת דרכים. אך דווקא בזכות המשבר נולדה הזדמנות שאולי לא הייתה מתאפשרת בכל מצב אחר – ויוסי אדרי הפך לרכש החדש של קבוצת כהנא ולמנהל הטכני של מחלקת הסאונד-פרו. בראיון ראשון במסגרת תפקידו החדש, מספר אדרי על מסלול הקריירה שלו, על הדרך המפתיעה בה נוצר הקשר עם כהנא ועל החזון והשאיפות המקצועיות במסגרת התפקיד.
יוסי אדרי

ספר לנו על הרקע המקצועי שלך - מה המסלול שעברת עד היום בתעשייה?
אני נמצא בעולם הסאונד כבר כמעט 30 שנה, מגיל 15. התחלתי לעבוד בחברות הגברה קטנות והופעות לייב היו עיקר התעסוקה שלי, גם תוך כדי השירות הצבאי. כשכיר למדתי כל מיני סוגי מערכות שהיו שייכות עוד לעידן האנלוגי, כך שכאשר הגיע העידן הדיגיטלי, היה לי יותר קל ליישם את הידע המקצועי שלי בתוכו. 15 לאחר שנים כשכיר הפכתי לעצמאי ונתתי שירותים לחברות הגברה כמנהל עבודה בשטח, אחראי צוות, מתקין, טכנאי סאונד וכדומה. בגלל שהייתי פרילנסר למדתי לעבור עם כל סוגי המערכות שיש בארץ ועם כל סוגי המוצרים הקיימים בארץ: רמקולים, מיקסרים, פרוססורים, מגברים, מוניטורים וכו'. בשלב מסוים הפכתי רק לטכנאי ומעצב סאונד וב-10 השנים האחרונות זאת עיקר התעסוקה שלי. בחרתי להתמקד בפן הזה כי אז אני מעורב מוסיקלית במה שקורה במופע, נותן את הטעם האישי שלי לסאונד וכמובן שבייעוץ עם המופע עצמו.

מהם כמה מהפרוייקטים היותר מוכרים שאותם ניהלת?
ב 15 השנים האחרונות רוב העבודה שלי היא בפרוייקטים, ובדגש על פרויקטים גדולים ומורכבים שהחלו כבר פשוט להגיע אליי. לדוגמא: "כוכב נולד", "הכוכב הבא", כל העונות של "בית ספר למוסיקה", כל הפסטיגלים ב-12 השנים האחרונות, ניהול סאונד לפסטיבלים, "אביב ואייל", "דידי הררי", והדבר הכי גדול שעשיתי שהוא כנראה גם הדבר הכי גדול שהיה בארץ אי פעם בתחום הזה - ניהלתי את הסאונד של האירוויזיון בארץ. זה היה השיא הכי גדול שיכולתי להגיע אליו בתחום שלי.

ואז הגיעה הקורונה וגרמה לך לשנות כיוון…
נכון. מאז הקורונה כל העבודה הזאת הפסיקה ומתוך המצב עצרתי גם כדי לבחון עם עצמי את המקומות שהגעתי אליהם מקצועית והחלטתי לשנות כיוון ולעבור למשהו אחר לגמרי - אבל דומה. עולם שלא נגעתי בו לפני, עולם ההתקנה הקבועה, וזה מה שאני עושה עכשיו ב- BOSE, בקבוצת כהנא. אני כרגע בתהליך למידה של כל המוצרים והטכנולוגיה שלהם ובעתיד הקרוב מאוד אהיה המנהל הטכני של מחלקת פרו-סאונד בקבוצה. אני עובד בעיקר עם המוצרים של של BOSE ושל VOID - שתי חברות מאוד מעניינות. חשוב לי לציין שהגעתי לכאן בלי ידע בכלל על המערכות האלה. אני לומד המון ומופתע מאוד לטובה, ומאושר מהמצב.

ספר לנו על החיבור עם קבוצת כהנא ועם אלון לסקי
כעצמאי, בתחילת הקורונה הבנתי שאני צריך למצוא פתרון כלכלי, לשבת בבית בחוסר מעש לא היה אופציה עבור אדם כמוני עם משפחה וילדים. החלטתי לחפש עבודה, מצאתי עבודה שבכלל לא קשורה בסאונד - עבדתי במחסן לחומרי בניין ונהגתי במלגזה במשך חודשיים. במהלך התקופה פנו אליי כל מיני תוכניות טלוויזיה כמו רפי רשף, ניב רסקין ועוד כמה תוכניות. ביקשו להראות איך הבחור שניהל בעבר את הסאונד באירוויזיון כיום עובד במלגזה, לא שיש בכך בושה חלילה, אלא שהקורונה הביאה למשבר תעסוקתי ורבים נאלצו לשנות כיוון לגמרי. בהתחלה היססתי אך לבסוף אחרי בקשות חוזרות החלטתי לבקש רשות ממנהל העבודה להתראיין. התראיינתי אצל רפי רשף ולמחרת אצל ניב רסקין. בשני הראיונות דיברתי בעיקר על העסק שלי שאמנם לא עובד, אבל עדיין קיים ולכן היה צריך לשלם מקדמות מס, ביטוח לאומי ומס הכנסה. אז פשוט הלכתי לעבוד כדי לממן הוצאות של עסק שלא מכניס. כמה ימים אחרי הראיון קיבלתי טלפון מקולגה בשם טל כהן מלייטון. הוא סיפר לי שמקבוצת כהנא ראו את הראיון ורוצים לדבר איתי. הוא העביר את הטלפון שלי וקבענו ראיון עבודה לשבוע אחרי. בראיון נפגשתי עם רועי כהנא - מנכ"ל הקבוצה. דיברנו המון והוא סיפר לי שהוא ראה בבית את הראיון שלי עם רפי רשף, צילם את זה בטלפון , שלח לחברים בכהנא וביקש מהם לבדוק אם אפשר לדבר ולהשיג אותי. לאחר יומיים של ראיונות החלטנו לשלב בין המקצוע שלי לתחום שלהם והתחלתי לעבוד בחודש אוגוסט האחרון.

מה האחריות שלך במסגרת תפקידך כמנהל טכני של המותג BOSE ו-VOID?
בתפקיד אני צריך לתת מענה טכני לכל דרישה ולכל תקלה טכנית בעזרת הטכנאים שלנו והמתקינים שלנו, ובעזרת כל היכולת הטכנית שיש לחברה להציע. חוץ מזה אני נותן ניהול טכני עד רמת התכנון , עיצוב וניהול פרוייקטים, ושדרוג מערכות בפרוייקטים של החברה, קשר ישיר מול לקוחות, מהנדסים וכו'.

מה לדעתך מביאים המותגים האלו לשוק הישראלי?
בראש ובראשונה איכות, עיצוב, יעילות ורמה גבוהה של תוצאה על פי דרישת הלקוח. זה מתבטא במגוון של מוצרים שיש לחברה להציע, שיודעים לתת מענה יצירתי לכל הדרישות הטכניות שיש בשטח, לטובת תוצאה מושלמת ככל האפשר.

מה החזון הטכני שלך עבור קבוצת כהנא במבט לעתיד?
קודם כל אני רוצה לומר כמה מילים על האנשים איתם אני עובד בקבוצת כהנא: גיליתי אנשים נפלאים, משפחה, חדוות יצירה ועבודה משותפת יחד עם כל המחלקות. כהנא זו קבוצה מאוד גדולה שמתבססת כל כמה חטיבות והשילוב ביניהן הוא מדהים ליצירת תוצאה מתאימה לכל דורש. לשאלתך, החזון שלי הוא לספק בשלב מתקדם יותר את המענה הכי יעיל והכי איכותי שאפשר לתת לפרויקטים שלנו ולהמשיך לתת מענה טכני ברמה הגבוהה ביותר המתבקשת לכל גוף שמזמין מאיתנו עבודה, פרוייקט או תוצר.