יזמים, מסעדנים ואנשי עסקים ישראלים, מביאים בשנים האחרונות לישראל בשורה של בילוי שהוא חוויה של כל החושים והקפדה על פרטי הפרטים. בתוך כך – זוכה מערכת הסאונד לדגש מיוחד, כאלמנט מרכזי ביצירת חוויה שלמה שעוטפת את המבלים בחלל. יצאנו לשמוע ולהרגיש את הצלילים בחלל מסעדת Pop&Pope המדוברת ולמדנו ממנהלי הפרויקט כיצד מתכננים ומעצבים סאונד לבליין הישראלי המתוחכם.

החלל בעיצוב סטודיו ארמני-קאסה. פופ&פופ, צילום: [נועה סננס]

מסעדת Pop&Pope נפתחה רק בחודש אוגוסט האחרון וכבר הפכה ללוקיישן הכי מדובר בעיר וזכתה לסקרנות וסיקור נרחב. השילוב המפוצץ של האחים צחי ועידו חג'ג', אילי נדל"ן ובעלי קבוצת חג'ג', עם העיצוב העילי של קבוצת ארמני העולמית והשף עטור כוכב המישלן שחף שבתאי – יצר סטנדרט חדש ומלהיב בתחום. לצד מטבח מוקפד וסטייל מרגש – הסוד לחווייה הייחודית ב- Pop&Pope הוא סאונד משובח בתכנון סופר-מקצועי, שאליו לוהקו שניים ממותגי הסאונד האיכותיים והמובילים בעולם – Bose Professional האמריקאי ו- Void האנגלי. שניהם ביבוא בלעדי של ניו אודיו פרו מקבוצת כהנא וניופאן.

"סאונד איכותי הוא חלק בלתי נפרד מעיצוב האווירה"
"הרעיון נולד על רקע מגמה עולמית של פתיחת מרכזי בילוי וקולינריה בגובה קומות מגדלי משרדים יוקרתיים בערים מרכזיות בכל העולם" אומר יוסי שמע, מנכ"ל מסעדת Pop&Pope, "היום כשמדברים על בילוי אנחנו מבינים שמדובר על אוכל, שירות ואווירה. חלק אינטגרלי ביצירת אווירה הוא אקוסטיקה, איכות הסאונד וכמובן המוסיקה שמושמעת. יצרנו פה בעזרת הסאונד הנאה בכל החושים שבסופו של דבר נותנת את כל החוויה לאורחים שלנו"

הסאונד תופס תפקיד מרכזי באווירה. עמדת הדיג’יי במתחם פופ&פופ. צילום: [נועה סננס]

Pop&Pope ממוקמת בקומה ה-14 של מגדלי הארבעה בתל אביב, בגשר המחבר בין שני המגדלים. המתחם כולל בר, מסעדה, חלל אירועים, secret Bar, מרפסות וחללי ביניים המחברים ביניהם. כל אחד מאלו זכה להתייחסות אישית בהתאמת הסאונד, ליצירת אווירה ואנרגיה מושלמת.

חגי בר, בעלים ומנהל של חברת ״בר סאונד״ לתכנון וניהול פרויקטים בתחום המולטימדיה, מספר על עבודות ההתקנה של המערכת במתחם: "הפרויקט הזה מאתגר משום שמדובר בשטח גדול ושלושה חללים שונים לגמרי, אבל עם קו מחבר ביניהם. בסיטואציות מסוימות החללים מתאחדים וכמובן שגם שם הרמה צריכה להיות אחידה וטובה. זה חלל נקי מקופסאות על הקירות – כל הרמקולים מותקנים בתקרה גבוהה, כולל סאב וופרים שקועים."

הרמקולים נצבעו בתהליך מיוחד לפי גוון מדוייק שסיפק האדריכל. מסעדת פופ&פופ, צילום: [נועה סננס]

"פרויקט שהוא דוגמא מאלפת למה אפשר לעשות עם סאונד"
אלון לסקי, מנהל פעילות ה-PRO של קבוצת כהנא, מספר על החיבור: "ההיכרות שלי עם האחים נוצרה בפרויקט הבית הפרטי של חג'ג' עידו, שם הוא הכיר את הרמה והאיכות של המותגים והשירות שלנו. כשהגיעה לאוזנינו הידיעה על הפרויקט של Pop&Pope, היה לי ברור שזה המקום שבו Bose Professional ו- Void יתנו את המענה המדויק ביותר. פגשתי את עידו והצגתי את הפתרונות המדהימים של Bose, שישתלב בתקרה אקוסטית שקועה במסעדה ובבר של ארמני, ואת העיצוב המטורף של Void שיתן סטייטמנט אדיר בחלל האירועים והבר הסודי."

לסקי עבד לצד חגי בר והצוות והם ביקרו באתר יום יום לעבודה ופיקוח. "זה פרויקט שמבחינתי היה דוגמא מאלפת למה אפשר לעשות עם סאונד ואיזה הבדל זה יכול לעשות" מספר לסקי, "נכון להיום המערכות שם עובדות קרוב ל-7 חודשים יום יום בתפוקה גבוהה, עם אפס תקלות – וזה אומר הכל".

הרמקולים של Void בחלל האירועים של פופ&פופ. צילום: [נועה סננס]

"הצוות שלנו התקין את מערכות הסאונד בשלושת המתחמים בקומה 14" אומר בר, "לאחר ההתקנה אנחנו משתמשים במערכות כיול המודדות את השמע המופק מהרמקולים, יחד עם ההשפעה האקוסטית של כל רמקול ומייצרים איזון אקוסטי לכל חלל בנפרד. זה תהליך שלא תמיד עושים כי הוא דורש השקעה של זמן ומשאבים, אבל אני מבטיח לכם שגם אדם עם אוזן לא מקצועית ישמע בבירור את ה'לפני ואחרי' של התהליך הזה."

אבולוציה מואצת בסטנדרטים של סאונד לחללים מסחריים
תעשיית הסאונד לחללים מסחריים בישראל עברה אבולוציה מואצת בעשור האחרון, לצד אימוץ סטנדרטים בינלאומיים של שופינג, מסעדות ומועדונים. הרמקולים וציוד הסאונד ההיקפי של Bose, שכבר מוכרים מאד בעולם כבחירה של מותגים גדולים, הפכו לשם דבר בתעשייה המקומית בהובלתו של לסקי ובייבוא בלעדי של קבוצת כהנא. בין השאר נבחרו הרמקולים של Bose לרשת חנויות אדידס ישראל, טרמינל האח"מים בנתב"ג, קניוני עזריאלי, רשת מלונות ישרוטל, איקאה, ועוד עשרות רשתות אופנה, מסעדות ומלונות בוטיק.

VOID הוא מותג שבא להחליף את הבוקסות השחורות של המועדונים בעיצוב סקסי המיוצר כולו מפיברגלאס עם אפשרות מיתוג והתאמה אישית לעסק. השילוב של סאונד חסר פשרות עם עיצוב יוצא דופן הפך אותו למאד פופלארי בחללים מסחריים שמקפידים על סטייל כמו מסעדות ורשתות אופנה ואפילו ביאכטות, חצרות ובתים פרטיים, שעכשיו יכולים לעשות מסיבה פרטית ברמה גבוהה עם רמקול אחד.