It's all about People

Meet Our Team

האנשים שלנו

בחזית כל יעד שקבוצת כהנא מציבה לעצמה, ניצבים העובדים של קבוצת כהנא. הון אנושי נדיר המייצג אנשים נפלאים שאחראים כל אחד בתחומו, למי שאנחנו, למה שאנחנו. הם אלה שבזכותם אנו ממשיכים לגדול, ללמוד, להתפתח ולהצליח. האנשים של קבוצת כהנא הם מוקד האנרגיה שלנו, הגורם המבדל שלנו, אלה שיוצקים תוכן אמיתי לכל התחייבות, לכל מחויבות ובכל אתגר שלנו – מול האתגרים שלכם. האנשים שלנו, כל אחד ואחת, הם חלק מההצלחה שלנו וכמובן שלכם.

Meet Our Team

האקדמיה של כהנא

תרומה לקהילה

MEET THE TEAM

הכירו חלק מהאנשים שלנו

ירון נוימן
מנהל שיווק מחלקת VIMAR

הכירו את ירון נוימן
מנהל השיווק של חטיבת VIMAR ועובד בקבוצת כהנא כבר 12 שנה!…

אושר אסולין
מחסנאית לוגיסטיקה

לכבוד חודש הגאווה החלטנו להציג בפניכם את אושר שלנו!
סיפור החיים שלה כ"כ מרגש, שלא יכולנו להשאיר אותו לעצמינו…

מוטי יולזרי
מנכ"ל כהנא אנרגיה

את מוטי יולזרי אתם בוודאי מכירים
מנכ"ל כהנא אנרגיה, נשוי +4 ועובד בקבוצת כהנא כבר 17 שנה! אז אחרי שנים של ניסיון וידע, תפסנו אותו לשיחה קצרה

אילן אשטמקר
מנהל במחלקת הלוגיסטיקה

הכירו את אילן אשטמקר
מנהל במערך הלוגסטיקה, נשוי באושר +2 ועובד בקבוצת כהנא כבר 19 שנה !…

תהילה חבה
רכזת שיווק במחלקת מתח נמוך

הכירו את תהילה חבה
רכזת שיווק במתח נמוך, נשואה +4 ועובדת בקבוצת כהנא כבר 16 שנה!…

מיכל עמרן
משנה למנכ"ל

את מיכל עמרן כולכם בוודאי מכירים!
המשנה למנכ"ל של קבוצת כהנא.
תפסנו אותה לשיחה קצרה על מנת שתכירו אותה קצת יותר לעומק…

אלון לסקי
מנהל מותג

הסיפור של אלון לסקי הוא דוגמא מושלמת לאדם שפילס את דרכו במו ידיו וכיום מוביל את התחום המקצועי בארץ וחתום על פרויקטים נחשקים בסטנדרטים הכי גבוהים שיש…

יוסי אדרי
Audio Professional Systems

הכירו את יוסי אדרי (43). אדרי הוא איש הסאונד הבולט והמקצועי ביותר בשוק המקומי ומי שחתום על עיצוב וניהול הסאונד באירוויזיון, פסטיגל, כוכב נולד, הכוכב הבא ועוד עשרות פסטיבלים והפקות…

ירון נוימן
מנהל שיווק מחלקת VIMAR

הכירו את ירון נוימן
מנהל שיווק של חטיבת VIMAR ועובד בקבוצת כהנא כבר 12 שנה!

תאר לי יום בחיי ירון נוימן.
את היום שלי אני מתחיל בשגרת בוקר מוקדמת שמכניסה אותי לאווירת עבודה ועוזרת לי להתחיל את היום על הצד הטוב ביותר. היום שלי עמוס ונוגע בהמון תחומים – בין אם זה פגישות עם לקוחות, אפיון ודאגה שהמוצרים יהיו רשומים במפרטים של פרויקטים עתידיים, ניהול ימי עיון באולם התצוגה וניהול של אופיר עקביה האלוף, מנהל תחום פעילות היוקרה של VIMAR.

בתור מי שלקח חלק משמעותי בבניית המותג של VIMAR– תוכל לספר לנו על התהליך?
כשהתחלנו את הפעילות עם VIMAR המותג לא היה מוכר בארץ ואופי הפרויקטים היה עדיין בחיתוליו. האמנו במוצר והיינו נחושים לעבור את התהליך באופן נכון ומסודר בכדי
לצבור את האמון של הלקוחות ולהגיע לרבדים שרצינו להגיע- דבר שדרש המון אורח רוח וגיבוי מצד הנהלת הקבוצה.
עם הזמן מיצבנו את שם של וימאר בשוק בדיוק בצורה שרצינו- מותג פרימיום איטלקי איכותי שפונה להמון קהלים.
אין ספק שזה השתלם, אנחנו ממריאים משנה לשנה.

מה אתה הכי אוהב בעבודה?
אני איש של אנשים. הדבר שהכי מביא לי סיפוק בעבודה הוא האינטרקציה עם אנשים.
מעבר לזה שאנחנו קבוצה שמוכרת מוצרים אנחנו בני אדם. עסקים הם קודם כל אדם מול אדם ולא מוצר מול מוצר. היכולת ליצור יחסים בוני אמון מובילים בסופו של דבר לתוצאות מסחריות.

תספר לי משהו שאנחנו לא יודעים עליך ובא לך לשתף ?
למדתי בוינגט קורס 'מדריך נהיגת שטח', במשך שנים הייתי עורך טיולי שטח בהתנדבות. אני חובב טבע מושבע, זה אחד הדברים שהכי מרגשים אותי.

מוטו שהשאיר בך חותם?
"אני מזמין כל אדם להעז לחלום ולבקש להגיע רחוק וגבוהה ככל האפשר, מקסימום זה יתגשם ויצליח"

אושר אסולין
מחסנאית לוגיסטיקה

לכבוד חודש הגאווה החלטנו להציג בפניכם את אושר שלנו!
סיפור החיים שלה כ"כ מרגש, שלא יכולנו להשאיר אותו לעצמינו :

"תמיד ידעתי שמשהו בי שונה. בכל פעם שאימי ניסתה להלביש אותי בשמלות התנגדתי. הייתי טום בוי וכל מה שעניין אותי זה כדורגל ונגרות.
בתקופתי נושא הלהט"ב לא היה קיים בשיח הכללי. ברגע שהבנת שיש לי "בעיה" בזהות התנפץ לי חלום של המודל המקובל: בעל, ילדים ומשפחה.

בגיל 18 הכרתי בחור מקסים שנפצע במהלך שירותו הצבאי ולצערי הקשר בנינו התפוגג עם הזמן. בהכחשה והתעלמות מוחלטת ממה שהרגשתי באמת, הכרתי בחור נוסף ובמשך שנתיים ניסיתי להיות "האישה" המתאימה לו, להוריי ולסביבה – עד לרגע שהכל התהפך.
הלכנו יחד להופעה של יהודית רביץ, ובפעם הראשונה בחיי ראיתי זוגות זוגות של נשים והתחושה שמילאה אותי היתה "הברווזן המכוער הגיע הביתה".

עוד לא הספקתי להכיל את כל תחושת ההתרגשות שאפפה אותי והצלמת שהיתה באירוע התחילה איתי, כשברקע יהודית שרה את המשפט "כשלומדים לחיות עם זה מפסיקים לברוח" ומכאן הדרך ליציאה מהארון נפרצה לחלוטין.

שבוע אחרי ההופעה הודעתי לבן זוגי שהקשר נגמר ואני חוזרת הביתה. השלב הבא היה לספר להוריי. לי ולאבי היה קשר הדוק והוא קיבל אותי כמו שאני, העיקר שאהיה מאושרת. אימי אמרה שהיא תמיד ידעה ועם זאת היה לה קצת יותר קשה לקבל את זה.

לצאת מהארון זה רגע לא פשוט עבור עצמך ואחרים ועם זאת תמיד הלכתי אחרי הלב, גם אם זה נגד הזרם המקובל, דבר שדרש אומץ והקשבה פנימית למי שאני באמת"

אושר היקרה, הסיפור שלך מרגש ומעורר השראה.
תודה ששיתפת אותנו!
תרימו לה 

מוטי יולזרי
מנכ"ל כהנא אנרגיה

את מוטי יולזרי אתם בוודאי מכירים
מנכ"ל כהנא אנרגיה, נשוי +4 ועובד בקבוצת כהנא כבר 17 שנה!
אז אחרי שנים של ניסיון וידע, תפסנו אותו לשיחה קצרה

מה היה מיוחד בשנה הזאת?

השנה הזאת היתה מאתגרת במיוחד. עברנו למפעל לוחות חשמל גדול יותר, הקמנו מפעל קונסטרוקציה, הקמנו פעילויות והתרחבנו משמעותית.
הצמיחה הזו היתה משמעותית מבחינתי כי היא הציבה בפני אתגרים מקצועיים וניהוליים כאחד.
מבחינה ניהולית, לא משנה כמה אנשים אנהל, חשוב לי להישאר אותו מנהל שנותן יחס אישי לכל אחד ואחת. כל מי שעובד בחטיבה יודע שהדלת שלי תמיד פתוחה.
מבחינה מקצועית, הרחבנו את תחומי הפעילות שלנו והאחריות המוטלת עלינו היא עצומה.
אין ספק שהשנה זרענו המון זרעים שעתידם להתפתח במהלך השנה הקרובה.

מה אתה מאחל לחטיבה הסולארית לשנה החדשה?

להנות מהדרך. לפעמים כולם ממהרים להגיע לפסגת ההר אבל שוכחים מהדבר הכי חשוב בתהליך. בעיני אם אתה מגיע לתוצאה מבלי להנות מהדרך פספסת את העיקר.

מה למדת השנה הזאת על מוטי?

רזיאל, מנהל השירות של כהנא אנרגיה שלח לי משפט שהכניס אותי לפרופורציות "אלי, תן בי את השלווה לקבל את הדברים שאין ביכולתי לשנות, האומץ לשנות את אשר ביכולתי, והתבונה להבחין ביניהם". השנים האחרונות הכניסו את כולנו לפרופרציות. אני חושב שהשנה אני לוקח דברים ביותר פרופורציות –את העבודה, החיים ובעיקר מרבה לבלות יותר עם המשפחה שלי, שהם כל עולמי.

מה אתה מאחל לקבוצת כהנא?

יש בכהנא אווירה משפחתית שאין בשום מקום עבודה אחר. אז אני מאחל לה שתמשיך לצמוח ולהתפתח מבלי לאבד את הקסם שלה

אילן אשטמקר
מנהל במחלקת הלוגיסטיקה

הכירו את אילן אשטמקר
מנהל במערך הלוגסטיקה, נשוי באושר +2 ועובד בקבוצת כהנא כבר 19 שנה !

מה הביא אותך להישאר כ"כ הרבה שנים בקבוצה?
הסיפור שלי עם כהנא הוא מיוחד. הגעתי לעבוד פה בתקופה מורכבת בחיי והכרתי אנשים שהפכו למשפחה בשבילי. התמיכה והמעטפת הכוללת שקיבלתי מהמקום עבודה גרמו לי למצוא את מקומי מחדש ולהתפתח למקומות שהרבה מאוד שנים חלמתי להגיע אליהם. אני מודה על האמונה של משפחת כהנא, מנו ראובן, וצביקה חסד ז"ל בי, שבלעדיהם לא הייתי מגיע לאיפה שאני נמצא היום.

ממרום שנות ניסיונך בקבוצת כהנא – אתה יכול לשתף אותנו בהבדלים בין בעבר וההווה בקבוצת כהנא?
בתחילת הדרך היינו בסביבות 50 איש. מקום העבודה היה מאוד אינטימי וכולם הכירו את כולם. הייתה תקופה שאפילו הילדים שלי בר יוחאי ועדן אור עבדו פה. היום קצב הצמיחה הוא אדיר. התפתחנו לכ"כ הרבה מחלקות ויש המון עובדים חדשים שמצטרפים מדי חודש, בתור מי שהיה פה מההתחלה, אני יכול להגיד שהקבוצה התפתחה בטירוף, ואני בטוח שהזרוע עוד נטויה.

יש משהו שאנחנו לא יודעים עליך ובא לך לשתף?
בילדותי אובחנתי כילד מחונן מה שהוביל אותי ללמוד בפנימיית שטיינברג – הפנימייה הרב תחומית למצוינות.

יש משהו שתרצה לאחל לעובדים?
קודם כל בריאות, כי כל השאר הוא בונוס!
מאחל לכל עובדי הקבוצה שנה של בריאות, שגשוג, התפתחות והגשמה עצמית.

תהילה חבה
רכזת שיווק במחלקת מתח נמוך

הכירו את תהילה חבה
רכזת שיווק במתח נמוך, נשואה +4 ועובדת בקבוצת כהנא כבר 16 שנה!

תתארי לי יום בחיי תהילה.
במסגרת תפקידי אני מספקת שרות ותמיכה לאנשי המכירות שבחטיבה ולעומד בראשה, נותנת מענה יומיומי לאתגרים חוץ ופנים ארגוניים ודואגת לשקף להם את תוצאות הפעילות שלהם ברמה היומית ע"מ לעזור לכולם להגיע ליעדים ולמטרות שהצבנו לעצמנו.
מרגש אותי כל סוף חודש לראות איך הם מצליחים בעבודה קשה וכצוות מגובש.

ממרום שנות ניסיונך בקבוצה – את יכולה לשתף אותנו בעבר, בהווה ומה לדעתך צופן העתיד?
בשנים שהצטרפתי לקבוצה היא מנתה כ- 70 עובדים , הכרנו כולם אחד את השני והיינו משפחה אחת עם DNA מאוד מיוחד.
הצטרפותם של האחים לקבוצה הביאה עימה משב רוח צעיר , חדשני ,ויוזם …האמינו שהצמיחה תבוא מחשיבה מחוץ לקופסה ומהבאת ערך מוסף ללקוחות תוך שמירה על העובדים והלקוחות כנכס הכי חשוב להצלחה ..
העתיד צופן לנו המשך צמיחה והתרחבות לתחומים נוספים תוך הקפדה על האופי המאוד משפחתי שמאפיין את קבוצת כהנא

מי האנשים בעבודה שבלעדיהם המסע שלך לא היה נראה אותו הדבר?
לשמחתי אני מוקפת מתחילת הדרך באנשים מזן מיוחד.
שלמה כהנא ז"ל ומיכאל כהנא שלימדו אותי שכדי להצליח ולדעת לתת פתרון נכון יש להיכנס לנעליו של העומד מולי , עצה שמלווה אותי גם בחיי הפרטיים.
מנו , מנהל / חבר שהתברכתי בו , איש של אנשים שתמיד תומך ומבין , מנהל בגובה העיניים, שסחוף אחריו במקצועיות את החטיבה להישגים מרשימים.
וכמובן אנשי המכירות האלופים שהפכו כבר מזמן למשפחה עבורי.

מה את הכי אוהבת בתפקיד שלך ?
הרבעון האחרון של השנה הוא מהמאתרים והמרגשים שיש , כל העבודה במהלך השנה מרוכזת בשלושה חודשים של עשייה .זו תקופה מלאת אדרנלין , מתח , יצירתיות , חגיגות וסיפוק מהתוצאות.
בינואר אנו חווים רגע של שלווה מהתוצאות וההספק ואז תוך שבוע חוזרים לפעילות ומתחילים דף חדש .

שתפי אותנו בחוויה משמעותית שתלווה אותך לנצח ?
אחד מהאירועים המשמעותיים שחוויתי היה בתחילת הדרך ומלווה אותי כל השנים
כהנא בשיתוף חב"ד החלו לפני שנים בפרויקט חלוקת מזון לנזקקים פעמים בשנה שנמשך עד היום
ולימים הפך לפרויקט "חסדי שלמה"
התנדבתי לחלוקה, ולמושג נזקקים נוספו פנים ושמות , זו הייתה חוויה עוצמתית שגרמה לי להודות כל יום על מה שיש ולהבין באיזה חברה התמזל מזלי לעבוד , חברה שמחבקת את
הקהילה ונותן חשיבות רבה למתן עזרה ותמיכה למי שזקוק לה.

יש משהו שאנחנו לא יודעים עלייך ובא לך לשתף?
אחרי כ"כ הרבה שנים אתם יודעים עלי כבר הכל. אבל למי שלא יודע – אני מאוד רגישה.

מיכל עמרן
משנה למנכ"ל

את מיכל עמרן כולכם בוודאי מכירים!
המשנה למנכ"ל של קבוצת כהנא.
תפסנו אותה לשיחה קצרה על מנת שתכירו אותה קצת יותר לעומק.

5 עובדות עלייך?
1. מתגוררת בראש בעין
2. נשואה באושר + 3 ילדים
3. השנה קטפתי את התואר סבתא
4. חובבת נהיגת שטח
5. מתנדבת בפורום 'נשים בתעשייה'

תוכלי לספר לנו על הקשר שלך עם קבוצת כהנא ואיך הגעת לתפקיד ?
סיפור האהבה שלי עם קבוצת כהנא התחיל כבר לפני 9 שנים.
עבדתי בחברת הייטק ובמסגרת תפקידי הייתי ספק פריוריטי של הקבוצה. בשלב מסוים החלטתי לעבור מתחום התוכנה לניהול רחב יותר. קיבלתי הצעה לתפקיד בכהנא והחיבור היה מיידי.
זאת הייתה אחת ההחלטות היותר טובות שקיבלתי!

תספרי לנו משהו שאף אחד לא יודע עלייך ובא לך לשתף?
אנחנו במשפחה חובבי טיולים. אני אוהבת לטייל במקומות שונים בעולם ולגלות את הקסם בתרבויות השונות.

איך את מסכמת את תקופה ההסתגלות שלך בקבוצה?
תמיד הוקסמתי מהמשפחתיות וההשקעה בהון האנושי, וכשנכנסתי לתפקיד גיליתי שהקבוצה מגלמת את הייחוד של הערכים שלה.
כולם, ללא יוצא מן הכלל קיבלו אותי בחום ובאהבה ומהר מאוד הרגשתי תחושה של בית.
אנצל את ההזדמנות לומר תודה על זה 

אלון לסקי
מנהל מחלקת אודיו וידאו
הסיפור של אלון לסקי הוא דוגמא מושלמת לאדם שפילס את דרכו במו ידיו וכיום מוביל את התחום המקצועי בארץ וחתום על פרויקטים נחשקים בסטנדרטים הכי גבוהים שיש. סוד ההצלחה שלו ושל מותגי הסאונד אותם הוא מנהל בקבוצת כהנא, היה ונשאר בחיבור שלו לאנשים ולצוותים שמייצגים את המותגים שלו בשטח. הצלחנו לפגוש את האיש העסוק הזה לשיחה נדירה על דרכו המקצועית והאישית, על הבשורה שהוא מביא לתחום הסאונד המקצועי בישראל, ועל האיכויות שבזכותן העסק לא רק שורד – אלא משגשג – גם בתקופת משבר הקורונה שעצר את רוב התעשייה.

כיצד התחיל החיבור שלך לעולם הסאונד?
האהבה למוסיקה הייתה בי מאז ומעולם. בילדותי כאשר חברים שיחקו כדורסל – אני הלכתי לשמוע מוסיקה. הכסף הראשון שחסכתי בחיים שלי היה כדי לראות הופעה של דייר-סטרייטס בפארק, זה היה החלום הכי גדול שלי. האהבה לסאונד הביאה אותי לתחום הסאונד לרכב והתחלתי לעסוק בזה. ניהלתי סניף של "אוטו דיפו" כשאני נותן דגש ומפתח מומחיות בנושא הסאונד. בזמנו, ניופאן היתה חברת הסאונד הביתי הגדולה בארץ. הגעתי לניופאן וניהלתי את כל חטיבת מותגי האודיו. עשינו פעילות מדהימה בתחום הסאונד הביתי. בהמשך פתחתי עם ניופאן חברת פרויקטים והדברים התגלגלו כך שנכנסנו בשלב מסוים כשותפים עם חברת כהנא. משם הרמתי עם כהנא את כל חטיבת הבית החכם והאודיו. לפני 3 שנים רועי כהנא לצד צביקה גיורא הבעלים של ניופאן, הציעו לי לבוא לכהנא ולקחת לידי את הובלת המותג בוז פרו. זאת התמחות מאד שונה מהסאונד הביתי והייתי צריך מאד מהר ללמוד על העולם של ה- Pro. ישבתי חודשים רבים ולמדתי את התחום הזה מאד ביסודיות.

מה היה מצבו של המותג בארץ אז?
כשקיבלנו את בוז פרו המותג היה רדום בארץ ביחס למצבו בעולם, שם הוא מותג מאד נחשב ונחשק שחתום על פרויקטים כמו דיסנילנד, היכלי כדורגל ענקיים ובכלל פעילות בקנה מידה עצום. הייתי צריך לקחת מותג טוב ולבנות אסטרטגיה שתביא אותו לתוצאות של נתח שוק משמעותי. האתגר היה לקחת מותג מאד מוכר ולהוציא אותו החוצה לשוק לכמה קטגוריות. היה לי חשוב שיועצים בתחום ידעו שבוז חזר לארץ, לכן ההחלטה הראשונה הייתה לבנות אולם תצוגה בקונספט שונה מהמתחרים, כזה שבנוי לסוחרים – מוכר יכול פשוט לבוא עם הלקוח ללא תיאום מראש, להציג את המערכות ולהאזין להן – ולקבל את החוויה של בוז.

מה היו היעדים הבולטים עם המותג בתחילת הדרך?
המשימה הראשונה שלי הייתה החיבור ליועצים, אחרי שזה התבסס, התחלנו לחדור לעולם המסחרי של מסעדות, ברים ופרויקטים מסחריים של רשתות אופנה ועוד. היום אנחנו תופסים נפח של 70% מתחום מתחמי האופנה בארץ ובעיקר בקרב מותגי-על. גם רשת אדידס לקחה אותנו ואנחנו מאד חזקים שם. בגלל שהאינטרנט מייצר אלטרנטיבה מעולה לרכישה בחנויות – רוב היבואנים מאד רוצים לייצר חוויה יוקרתית שתיתן ערך לביקור בחנות וזה קשור לסאונד טוב. המותג של בוז פרו ממתג אותם גבוה וכמובן הסאונד ברמה הכי גבוהה שיש.

אחרי שהגענו להישגים משמעותיים בתחום החללים המסחריים, השלב הבא היה כל תחום המלונות. זה תחום מאד גדול וכל מלון הוא צרכן סאונד מאד רציני. בשנים האחרונות יש פריחה של מלונות יוקרה ובוז מתחבר לזה כמו כפפה ליד, כמותג יוקרתי ומוכר. רשת ישרוטל התחילה איתנו עם מלון אגמים, מאד אהבו את מה שיצרנו ומשם לקחו אותנו למצפה הימים, מלון קדמה וגם מלונות שהם עשו עם מערכות אחרות – היום הם כבר משדרגים לבוז. לא רק הרהיטים משדרים יוקרה, אלא גם הסאונד. בימים אלו אנו עובדים על מלון קמפינסקי שכולו מאופיין מרמת הבורג ועד הרמקול על-ידי בוז. בטרמינל האח"מים בנתב"ג – פתאל התעקש על רמקולים של בוז כי הוא יודע מה המשמעות גם התדמיתית של המותג הזה ברמה בינלאומית. זאת יוקרה מהבחינה שאין פשרות ברמת המוצר, אבל זה כן מוצר בר השגה.

היעד השלישי היה להיכנס לקניונים – התחלנו להיכנס לעזריאלי שם עשינו את כל קומות האוכל ומשם זה התגלגל לקניון מודיעין שבו מדובר על מאות רמקולים. רשת איקאה גם רוצה לייצר חוויה, הם עבדו עם מותג אחר והחליטו לעבור לבוז פרו והשינוי ברמת הסאונד מאד ניכר.

אתה מתאר קצב גידול פנומנלי, מה המפתח להצלחה כזאת?
אנחנו גדלים מאד בעבודה שלנו מסיבה אחת – אנחנו יודעים לתת מחיר ריאלי ומתחרה לשוק, והמפתח שלי הוא שהדילרים והמתקינים שמצטרפים הם סוכנים ישירים של המותג והקשר הופך להיות ממש אישי. ביום-יום הם מתחרים ובערב הם נפגשים יחד ונוצר חיבור של פרגון, חיבור למותג וחיבור לכהנא – הם יודעים שאנחנו איתם ודואגים להם, וזו תפיסה שונה מהמתחרים – העובדה שאנחנו משקיעים ככה בהון האנושי ועד כמה האנשים חשובים לנו.

מה בעצם היתרון של בוז?
בוז היא חברה שמאד מזוהה עם הגאווה האמריקאית – הרבה מאד חברות סאונד אמריקאיות התחילו כמותג אמריקאי ונקנו ע"י סינים או קוריאנים, שאין להם את הנשמה האמריקאית לסאונד ולכן הרבה מהן באמת לא שרדו. בוז זה "Made in the USA" בבוסטון, ועובדים בה כ-260 מהנדסים ומהנדסות. המותג השתלב עמוק בתעשיות מגוונות, מהשוק הצרכני ועד לתעשייה צבאית ותעשיית הרכב. ד"ר בוז, מקים החברה, מוביל תרבות ארגונית אידיאליסטית ויוצאת דופן. הוא וידא מבחינה חוקית שהחברה לעולם לא תימכר ותישאר בבעלות אוניברסיטת MIT, ודאג לייצר מלגה למהנדסים שבתום לימודיהם יבואו לעבוד בבוז. ככה הוא יוצר לאורך שנים גאווה של מותג שכולו מבוסס על המוח האמריקאי וזה סוד ההצלחה והשמירה על הסטנדרט האיכותי.

מה עומד מאחורי היציבות – אפילו השגשוג – של בוז בישראל ובעולם בתקופת הקורונה?
הרבה חברות אודיו מעולות שהן מתחרות שלנו, היו מפוקסות לאורך שנים ברמקולים רק מסוג אחד – למשל בנישה של הופעות. כשההופעות הפסיקו הן ממש נקלעו לצרה. הם מסתכלים על בוז ואומרים – איך לא פילחנו את המותג שלנו להרבה קטגוריות כמוהם? בוז כאילו הרגישה שהשוק הולך למשבר והוציאה עוד בשנה שעברה מוצרים שמתאימים במיוחד למצב של הקורונה. למשל – לקחו סאונד-בר מאד איכותי ועשו לו תשתית חדשה לתחום פגישות הזום, שמו לו מצלמה בפנים, השקיעו שם טכנולוגיה מטורפת של מיקרופונים שמזהים את האנשים בחדר הישיבות, ויצרו מערכת video conference מתקדמת. בוז מאד יצירתיים, חושבים כל הזמן מחוץ לקופסא – לא חושבים כמו חברת רמקולים אלא חוקרים את השוק ומבינים את צרכי הלקוחות. מעבר לזה, ברמה המקומית – הקורונה היתה מבחן שלי מול הדילרים שלי. ידעתי שאני צריך ללכת לקראתם, לחלק מתחתי תשלומים וחלק החזירו סחורה – הכל התקבל בהבנה ובתמיכה ועם שאלה איך אפשר לעזור עוד. אני יודע שהצלחה זה המכלול של המותג והאנשים שעושים אותו, ולא רק כל הזמן "לזרוק ארגזים".

מה היחסים שלך עם בוז העולמית?
הגידול המטורף שיצרנו כאן בזמן מאד קצר יצרו אצלם סקרנות. קיבלנו פרס מהם שעברנו את יעד המכירות השני שלהם בתקופה מאד קצרה. הם מתעניינים בשיטות ובאיך עשיתי את זה.

ואיך עשית את זה?
לקחתי מהם את היוקרה והסטייל, הלכתי ללמוד את המתחרים בארץ, ובעיקר – חקרתי והקשבתי באמת לדילרים שלי – מה באמת חסר להם אצל היבואנים שלהם – ממש שאלתי – מה יכול לעשות את המותג הזה יותר טוב עבורכם. הבנתי את עניין הקשר האישי ואת עניין המלאי – אצלנו לעולם לא ישארו בלי מלאי, גם אם נטיס למישהו במיוחד מלאי מחו"ל. הם יודעים שאם יכנסו לפרויקט ויתחילו אותו – לא משנה מה ואיך אני תמיד אתן להם את התשובה והפתרון אפילו אם אני אפסיד כסף לפעמים – וזה יחס שקיבלתי ולמדתי מבוז.

בתקופת הקורונה עשית גם גיוס חדש והבאת את יוסי אדרי
נכון, יוסי הוא אחד האנשים הכי מוכשרים בענף והייתה הזדמנות נדירה למצוא אותו זמין בגלל הקורונה. יחד עם יוסי היום אנחנו מפתחים את העולם של לתת שירות טכני מהיר, הדרכות יותר מעמיקות והתפתחות עם עוד כמה מותגים. יוסי למעשה נותן מענה טכני, הוא סופר מקצוען בזה. אני גאה בכך שבתקופה שבה ארגונים מפטרים ושולחים הביתה – אנחנו מאמינים בפעילות, באנשים ובדרך, אז גייסנו פיגורה כמו יוסי בתקופה הכי קשה – כי אנחנו ממוקדים בעתיד וכאשר הקורונה תיגמר אנחנו נהיה כבר במקום אחר ונדע לתת את התשובות.

הובלת את בוז להצלחה גדולה בישראל, וכל זאת מבלי קמפיין שיווק אחד
נכון, אני משווק בצינורות שיהיה לי בהם תמורה. אני הולך דרך אנשים לא דרך שלטי חוצות. אני מתחבר ליועצים שהופכים לצינורות שלי ואני אתן להם את הכלים שיצליחו איתי.

היית אחראי במהלך השנים על פרויקטים של מועדונים, מסעדות, ברים ובתי המלון הגדולים והנחשבים בארץ. זה הפך אותך לבליין?
אני כבר לא מתרגש מזה. הייתי בליין מאד גדול. עשיתי את המועדונים הכי מטורפים בתל אביב, מקומות שאתה לא מאמין שאתה בארץ. היום אני מכיר את כולם ואני חי את זה, אבל כבר לא בליין כמו שהייתי פעם (: בסוף אני אוהב את הפשטות ומחפש אותה.

יוסי אדרי
Audio Professional Systems
הכירו את יוסי אדרי (43). אדרי הוא איש הסאונד הבולט והמקצועי ביותר בשוק המקומי ומי שחתום על עיצוב וניהול הסאונד באירוויזיון, פסטיגל, כוכב נולד, הכוכב הבא ועוד עשרות פסטיבלים והפקות ענק. כשפרץ משבר הקורונה ופגע קשות בתעשיית הבידור – מצא עצמו אדרי בצומת דרכים. אך דווקא בזכות המשבר נולדה הזדמנות שאולי לא הייתה מתאפשרת בכל מצב אחר – ויוסי אדרי הפך לרכש החדש של קבוצת כהנא ולמנהל הטכני של מחלקת הסאונד-פרו. בראיון ראשון במסגרת תפקידו החדש, מספר אדרי על מסלול הקריירה שלו, על הדרך המפתיעה בה נוצר הקשר עם כהנא ועל החזון והשאיפות המקצועיות במסגרת התפקיד.
 

ספר לנו על הרקע המקצועי שלך – מה המסלול שעברת עד היום בתעשייה?
אני נמצא בעולם הסאונד כבר כמעט 30 שנה, מגיל 15. התחלתי לעבוד בחברות הגברה קטנות והופעות לייב היו עיקר התעסוקה שלי, גם תוך כדי השירות הצבאי. כשכיר למדתי כל מיני סוגי מערכות שהיו שייכות עוד לעידן האנלוגי, כך שכאשר הגיע העידן הדיגיטלי, היה לי יותר קל ליישם את הידע המקצועי שלי בתוכו. 15 לאחר שנים כשכיר הפכתי לעצמאי ונתתי שירותים לחברות הגברה כמנהל עבודה בשטח, אחראי צוות, מתקין, טכנאי סאונד וכדומה. בגלל שהייתי פרילנסר למדתי לעבור עם כל סוגי המערכות שיש בארץ ועם כל סוגי המוצרים הקיימים בארץ: רמקולים, מיקסרים, פרוססורים, מגברים, מוניטורים וכו'. בשלב מסוים הפכתי רק לטכנאי ומעצב סאונד וב-10 השנים האחרונות זאת עיקר התעסוקה שלי. בחרתי להתמקד בפן הזה כי אז אני מעורב מוסיקלית במה שקורה במופע, נותן את הטעם האישי שלי לסאונד וכמובן שבייעוץ עם המופע עצמו.

מהם כמה מהפרוייקטים היותר מוכרים שאותם ניהלת?
ב 15 השנים האחרונות רוב העבודה שלי היא בפרוייקטים, ובדגש על פרויקטים גדולים ומורכבים שהחלו כבר פשוט להגיע אליי. לדוגמא: "כוכב נולד", "הכוכב הבא", כל העונות של "בית ספר למוסיקה", כל הפסטיגלים ב-12 השנים האחרונות, ניהול סאונד לפסטיבלים, "אביב ואייל", "דידי הררי", והדבר הכי גדול שעשיתי שהוא כנראה גם הדבר הכי גדול שהיה בארץ אי פעם בתחום הזה – ניהלתי את הסאונד של האירוויזיון בארץ. זה היה השיא הכי גדול שיכולתי להגיע אליו בתחום שלי.

ואז הגיעה הקורונה וגרמה לך לשנות כיוון…
נכון. מאז הקורונה כל העבודה הזאת הפסיקה ומתוך המצב עצרתי גם כדי לבחון עם עצמי את המקומות שהגעתי אליהם מקצועית והחלטתי לשנות כיוון ולעבור למשהו אחר לגמרי – אבל דומה. עולם שלא נגעתי בו לפני, עולם ההתקנה הקבועה, וזה מה שאני עושה עכשיו ב- BOSE, בקבוצת כהנא. אני כרגע בתהליך למידה של כל המוצרים והטכנולוגיה שלהם ובעתיד הקרוב מאוד אהיה המנהל הטכני של מחלקת פרו-סאונד בקבוצה. אני עובד בעיקר עם המוצרים של של BOSE ושל VOID – שתי חברות מאוד מעניינות. חשוב לי לציין שהגעתי לכאן בלי ידע בכלל על המערכות האלה. אני לומד המון ומופתע מאוד לטובה, ומאושר מהמצב.

ספר לנו על החיבור עם קבוצת כהנא ועם אלון לסקי
כעצמאי, בתחילת הקורונה הבנתי שאני צריך למצוא פתרון כלכלי, לשבת בבית בחוסר מעש לא היה אופציה עבור אדם כמוני עם משפחה וילדים. החלטתי לחפש עבודה, מצאתי עבודה שבכלל לא קשורה בסאונד – עבדתי במחסן לחומרי בניין ונהגתי במלגזה במשך חודשיים. במהלך התקופה פנו אליי כל מיני תוכניות טלוויזיה כמו רפי רשף, ניב רסקין ועוד כמה תוכניות. ביקשו להראות איך הבחור שניהל בעבר את הסאונד באירוויזיון כיום עובד במלגזה, לא שיש בכך בושה חלילה, אלא שהקורונה הביאה למשבר תעסוקתי ורבים נאלצו לשנות כיוון לגמרי. בהתחלה היססתי אך לבסוף אחרי בקשות חוזרות החלטתי לבקש רשות ממנהל העבודה להתראיין. התראיינתי אצל רפי רשף ולמחרת אצל ניב רסקין. בשני הראיונות דיברתי בעיקר על העסק שלי שאמנם לא עובד, אבל עדיין קיים ולכן היה צריך לשלם מקדמות מס, ביטוח לאומי ומס הכנסה. אז פשוט הלכתי לעבוד כדי לממן הוצאות של עסק שלא מכניס. כמה ימים אחרי הראיון קיבלתי טלפון מקולגה בשם טל כהן מלייטון. הוא סיפר לי שמקבוצת כהנא ראו את הראיון ורוצים לדבר איתי. הוא העביר את הטלפון שלי וקבענו ראיון עבודה לשבוע אחרי. בראיון נפגשתי עם רועי כהנא – מנכ"ל הקבוצה. דיברנו המון והוא סיפר לי שהוא ראה בבית את הראיון שלי עם רפי רשף, צילם את זה בטלפון , שלח לחברים בכהנא וביקש מהם לבדוק אם אפשר לדבר ולהשיג אותי. לאחר יומיים של ראיונות החלטנו לשלב בין המקצוע שלי לתחום שלהם והתחלתי לעבוד בחודש אוגוסט האחרון.

מה האחריות שלך במסגרת תפקידך כמנהל טכני של המותג BOSE ו-VOID?
בתפקיד אני צריך לתת מענה טכני לכל דרישה ולכל תקלה טכנית בעזרת הטכנאים שלנו והמתקינים שלנו, ובעזרת כל היכולת הטכנית שיש לחברה להציע. חוץ מזה אני נותן ניהול טכני עד רמת התכנון , עיצוב וניהול פרוייקטים, ושדרוג מערכות בפרוייקטים של החברה, קשר ישיר מול לקוחות, מהנדסים וכו'.

מה לדעתך מביאים המותגים האלו לשוק הישראלי?
בראש ובראשונה איכות, עיצוב, יעילות ורמה גבוהה של תוצאה על פי דרישת הלקוח. זה מתבטא במגוון של מוצרים שיש לחברה להציע, שיודעים לתת מענה יצירתי לכל הדרישות הטכניות שיש בשטח, לטובת תוצאה מושלמת ככל האפשר.

מה החזון הטכני שלך עבור קבוצת כהנא במבט לעתיד?
קודם כל אני רוצה לומר כמה מילים על האנשים איתם אני עובד בקבוצת כהנא: גיליתי אנשים נפלאים, משפחה, חדוות יצירה ועבודה משותפת יחד עם כל המחלקות. כהנא זו קבוצה מאוד גדולה שמתבססת כל כמה חטיבות והשילוב ביניהן הוא מדהים ליצירת תוצאה מתאימה לכל דורש. לשאלתך, החזון שלי הוא לספק בשלב מתקדם יותר את המענה הכי יעיל והכי איכותי שאפשר לתת לפרויקטים שלנו ולהמשיך לתת מענה טכני ברמה הגבוהה ביותר המתבקשת לכל גוף שמזמין מאיתנו עבודה, פרוייקט או תוצר.

רוצים להיות חלק מהמשפחה?

קבוצת כהנא קיימת כבר 90 שנה ומעסיקה מעל 400 עובדים שנבחרו בקפידה.  בבסיס תפיסת העולם שלנו ניצב ההון האנושי שלנו, בו אנו משקיעים את מירב המאמצים שלנו על מנת לייצר סביבת עבודה חדשנית, מהנה, משפחתית, יציבה ומתגמלת שנותנת את האופציה להתקדם ולהתפתח. אנחנו תמיד מחפשים פורצי דרך, בעלי חזון, אנשים מסורים ובעלי אנרגיה של הצלחה שיצטרפו לתהליך הצמיחה שלנו. עם מגוון רחב של 20 תחומי פעילות, תפקידים שונים ומגוונים, עבודה בפריסה ארצית ותכניות פיתוח אישי הכוללות הכשרה והעשרה, אנחנו בטוחים שתמצאו את ההזדמנות שחיפשתם.